Lidl lanceert eigen biermerk

Lidl heeft een eigen ‘premium pilsener’ op de markt gebracht. Het biermerk heet Argus en is alleen in de schappen van de discounter te vinden.

Met de lancering van een eigen biermerk treedt Lidl in de voetsporen van supermarktketens C1000 en Jumbo. Zo kwam C1000 in maart met het biermerk De Klok, en Jumbo bracht begin deze maand zijn eigen premium pilsener Dors op de markt.

Volgens supermarktanalist Paul Moers willen supermarkten met hun eigen biermerk nieuwe inkomsten aanboren nu de omzetten stagneren. Een premium pilsener levert bijvoorbeeld meer op dan bier van het huismerk. Moers denkt dat een eigen biermerk een goede stap is van de supers. “Mensen zetten niet zo snel een huismerkbiertje op tafel als de buren langskomen", zegt Moers tegen dagblad Metro. "Een merk waarbij niet direct te herkennen is dat het van de supermarkt is, is veel stoerder en sexyer."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!