L’Oréal gaat vanaf volgend jaar direct aan de consument verkopen via internet. Het is nog niet duidelijk of het Franse cosmeticabedrijf een eigen webshop opent of dat de verkoop via een tussenpersoon als Amazon.fr zal plaatsvinden.
Het merk geeft aan dat het om een proef gaat, die wordt gehouden op de thuismarkt. Jean-Jacques Lebel, president consumentenmarkt bij L’Oréal, zegt in de Financial Times dat er nog geen duidelijkheid over de prijzen is. Met te lage prijzen zou het bedrijf de officiële partners in het mkb direct beconcurreren. Dat wil Lebel voorkomen. Het cosmeticaconcern is nog aan het aftasten hoe zij online een stevige positie kan verwerven.
In het eerste kwartaal van 2012 boekte L’Oréal op de consumentenmarkt een omzet van 2,6 miljard euro, een stijging van zeven procent ten opzichte van het voorgaande jaar. De Europese markt groeide 2,3 procent in deze periode. Noord-Amerika en de opkomende markten groeiden met dertien tot veertien procent.
L'Oréal verkoopt direct online
Gepubliceerd op 27 juni 2012 om 00:00
Reacties 0