Consument wil weten waar voedsel vandaan komt

Bijna de helft van alle Nederlanders wil beter geïnformeerd worden over de herkomst van vlees, groente en fruit. Dat blijkt uit een peiling van Food for Food en Intomart GfK onder 2100 consumenten.

Vlees, groenten en fruit worden in de supermarkt vaak merkloos verkocht. Hierdoor ontbreekt vaak de informatie over het product, terwijl 47 procent van de consumenten aangeeft hier wel behoefte aan te hebben. Vooral naar informatie over de afkomst, kwaliteit en smaak zou grote vraag zijn. Volgens Food for Food kunnen producenten en leveranciers zich onderscheiden door meer informatie aan de producten toe te voegen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!