De Citybreak-campagne van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen trok vorig jaar 275.000 extra toeristen naar Nederland. Zij gaven ongeveer 120 miljoen euro uit in ons land. Dat stelt het NBTC.
Het NBTC startte in maart 2010 met een stedencampagne waarin tien Nederlandse steden in negen Europese landen gepromoot worden. Met de campagne wil het bureau bezoek aan deze steden stimuleren. Binnen de campagne staan bekende beelden van Nederland centraal, evenals de kleur oranje en typisch Nederlandse iconen als tulpen, fietsen en klompen.
Jaarlijks komen er ongeveer 2,2 miljoen toeristen naar Nederland voor een stedentrip. Volgens Conrad van Tiggelen, marketingdirecteur NBTC, is deze groep toeristen interessant, omdat stedenbezoekers veel geld uitgeven tijdens hun trip.
De stedenbezoeker wil de Nederlandse ‘way of live’ervaren, meent Van Tiggelen. “Natuurlijk gaan de toeristen naar de bekende highlights van de stad, maar zij worden vooral getriggerd door het typisch Nederlandse in onze steden,” vertelt de marketingdirecteur. “De toerist wil de sfeer beleven en deel uitmaken van het leven in onze steden. Daar richten wij ons op in de campagne en dat blijkt succesvol.”
Stedencampagne trekt toeristen naar Nederland
Gepubliceerd op 27 juni 2012 om 00:00
Reacties 0