Albert Heijn stelt de invoering van zijn nieuwe bonuskaart uit. De supermarktketen introduceerde begin dit jaar de invoering van persoonlijke aanbiedingen via de bonuskaart, maar kreeg kritiek van klanten.
Veel klanten waren enthousiast over de mogelijkheid om via ‘Mijn Bonus’ persoonlijke aanbiedingen te krijgen. Albert Heijn hoorde echter ook andere geluiden. Klanten vroegen zich af of Albert Heijn hun gegevens zomaar mag verzamelen en gebruiken als bron voor aanbiedingen.
“De wet op de privacy is erg ingewikkeld”, vertelt algemeen directeur Sander van der Laan. “Het antwoord op de vraag of het mag is heel simpel. Het mag als het van de klant mag.” In een brief aan alle bonusklanten geeft Van der Laan daarom aan er honderd procent zeker van te willen zijn de klant een plezier te doen met de nieuwe bonuskaart. “Daarom hebben we besloten later te beginnen met Mijn Bonus.”
AH begint later met nieuwe bonuskaart
Gepubliceerd op 28 juni 2012 om 00:00
Reacties 0