'Nederlandse bedrijven negeren cookiewet'

Het merendeel van de grote Nederlandse e-commercebedrijven negeert de cookiewet. Dat blijkt uit brancheonderzoek door marketingbureau Traffic4U.

Veertig procent van de ondervraagden geeft aan tot op zekere hoogte een vorm van toestemming te vragen. Het gaat dan vooral om toestemming voor retargeting, het volgen van bezoekers naar andere sites. 37 procent vraagt of een consument mee wil doen aan analytics-metingen. Zestig procent zegt enkel reactief te handelen en af te wachten tot er echt iets gedaan moet worden.

Deze afwachtende houding wordt volgens Gert-Jan Munneke, directeur en eigenaar van Traffic4U, bepaald door het feit dat de internetsector momenteel werkt aan een do not track-techniek, die het verkrijgen van een opt-in eenvoudig maakt. “De nieuwe internetbrowser houdt adverteerders en ‘gedragsvolger' automatisch buiten de deur zodra sites dnt implementeren”, vertelt Munneke.

Veertig procent van de respondenten denkt dat de cookiewet geen invloed zal hebben op de online omzet. Een kwart van de bedrijven geeft aan helemaal niet te weten welke invloed de correcte implementatie van de wet op hun werk zal hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!