Recensies en kortingsbonnen zijn de meest doeltreffende middelen om bezoekers tot een aankoop te stimuleren. Deze 'jonge' reclamemiddelen zijn zelfs twee tot drie keer zo effectief als e-mails, tekstadvertenties, pop-ups en banners. Dat blijkt uit een steekproef van de Duitse digitale brancheorganisatie Bitkom over de effectiviteit van verschillende online reclamekanalen.
Na recensies en kortingsbonnen zijn aanbevelingen uit het sociale netwerk van een shopper het meest effectief. Negentien procent van de ondervraagden geeft aan wel eens iets te hebben gekocht op aanbeveling van een bekende. Vooral bij shoppers onder de dertig jaar is dit een effectief reclamemiddel.
Het onderzoek laat daarnaast zien dat het klikken op een reclame in 56 procent van de gevallen tot een aankoop leidt. 44 procent van de consumenten geeft aan niets te doen met de reclame die hij of zij voorgeschoteld krijgt.
‘Kortingsbonnen en reviews van groot belang’
Gepubliceerd op 29 juni 2012 om 00:00
Reacties 0