‘Kortingsbonnen en reviews van groot belang’

Recensies en kortingsbonnen zijn de meest doeltreffende middelen om bezoekers tot een aankoop te stimuleren. Deze 'jonge' reclamemiddelen zijn zelfs twee tot drie keer zo effectief als e-mails, tekstadvertenties, pop-ups en banners. Dat blijkt uit een steekproef van de Duitse digitale brancheorganisatie Bitkom over de effectiviteit van verschillende online reclamekanalen.

Na recensies en kortingsbonnen zijn aanbevelingen uit het sociale netwerk van een shopper het meest effectief. Negentien procent van de ondervraagden geeft aan wel eens iets te hebben gekocht op aanbeveling van een bekende. Vooral bij shoppers onder de dertig jaar is dit een effectief reclamemiddel.

Het onderzoek laat daarnaast zien dat het klikken op een reclame in 56 procent van de gevallen tot een aankoop leidt. 44 procent van de consumenten geeft aan niets te doen met de reclame die hij of zij voorgeschoteld krijgt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!