M-commerce groeit in Frankrijk
Gepubliceerd op 17 juli 2012 om 00:00
Smartphones en tablets spelen een steeds grotere rol in de Franse retail. In Frankrijk hebben 3,2 miljoen consumenten een tablet en negentien miljoen consumenten een smartphone. Van de tableteigenaren gebruikt veertig procent het apparaat wel eens om naar een product te zoeken, terwijl 22 procent van de smartphonegebruikers zijn mobiele telefoon daarvoor inzet.
Dat blijkt uit onderzoek onder ruim drieduizend respondenten, dat is uitgevoerd door Fevad, de nationale e-commerce federatie van Frankrijk. De belangenorganisatie merkt op dat er grote verschillen zijn in het shopgedrag van smartphonegebruikers en tableteigenaren. Consumenten met een smartphone kopen vooral tickets voor evenementen, vliegtickets en treinkaartjes. Tableteigenaren kopen het liefst kleding en boeken online.
Een ander verschil is dat tableteigenaren vooral thuis shoppen (negentig procent), en zelden onderweg (zeven procent). Smartphone-eigenaren doen hun aankoop het liefst thuis (74 procent), maar onderweg shoppen is ook geliefd (twintig procent).
Reacties 0