Quiksilver opent serie webwinkels
Gepubliceerd op 26 juli 2012 om 00:00
Quiksilver heeft de sites gebouwd op een e-commerce platform van Demandware Inc. De sites zijn voor alle landen hetzelfde, alleen de taal, vlag en munteenheid zijn toegespitst op de verschillende landen. Op de site vinden klanten naast het Quiksilver assortiment, bestaande uit 3.000 outdoor sportproducten, ook links naar blogs, informatie over evenementen en links naar de sociale media van het merk.
“Quiksilver had voor zijn uitbreidingsstrategie een platform nodig dat mogelijkheid bood om wereldwijd snel en efficiënt meerdere sites te lanceren”, vertelt Nicolas Foulet, senior vicepresident digital. “Daarnaast vonden we het erg belangrijk om een onderscheidende ervaring neer te zetten die we continu kunnen doorontwikkelen voor de klant.”
Quiksilver verkoopt momenteel in negentig landen wereldwijd zijn producten via verschillende kanalen, onder meer online via e-commerce sites van derden, in zijn eigen fysieke winkels en andere retaillocaties zoals sportwinkels en warenhuizen. Tevens verkoopt Quiksilver zijn producten via Amazon.com’s nieuwe sportwinkel, die vorige maand werd gelanceerd.
Reacties 0