Meer klachten webwinkels

Het aantal klachten over webwinkels overstijgt voor het eerst de geuite onvrede over fysieke winkels. Dat blijkt uit cijfers van online- en overheidsmeldpunt Consuwijzer. Van de zesduizend meldingen in de eerste helft van dit jaar betrof 53 procent online, tegenover 47 procent offline. Dezelfde periode vorig jaar was de verhouding respectievelijk 43 procent versus 57 procent.

De meeste onvrede van online shoppers komt voor uit niet of te laat bezorgde producten (1300), garantie en ondeugdelijke producten en diensten (1200) en rekeningen en betalen (500). Wat betreft fysieke winkels wordt het meest geklaagd over garantie en ondeugdelijke producten en diensten (3300).

Consuwijzer ontving dit jaar 41 duizend vragen en klachten van consumenten over hun rechten. De site werd tot nu ruim een miljoen keer bezocht.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!