Het Franse modeconcern PPR hoeft zich nauwelijks druk te maken over de Europese economische situatie. Dat schrijft Fashion United online. Het afgelopen half jaar werd bijna zestig procent van de omzet buiten de Europese Unie gerealiseerd, waardoor PPR steeds minder afhankelijk wordt van de Eurozone.
In de eerste helft van 2012 zag PPR zijn totale omzet met 16,7 procent groeien naar 6,4 miljard euro. Tevens steeg de brutowinst met 19,1 procent tot 979 miljoen euro. De nettowinst kwam uit op 477 miljoen euro, tegen 450 miljoen euro in dezelfde periode vorige jaar. Een van de belangrijkste omzetstuwers voor het bedrijf achter luxemodemerken als Gucci en Alexander McGueen, is Azië.
"Dankzij de kracht van onze merken, de kwaliteit van onze producten en de drive van onze mensen, zijn we ervan overtuigd dat de omzet in de tweede helft van 2012 zal blijven groeien. We zullen de financiële prestaties van 2011 overtreffen", aldus ceo François-Henri Pinault. Hoewel PPR het afgelopen jaar besloot om zijn pijlen te richten op sportmode en lifestyle, met merken als Puma en Volcom, blijven de luxe modemerken toch het meest lucratief, met een omzetgroei van 30,7 procent.
De komende zes maanden wil PPR dat zijn collecties nog creatiever en aansprekender worden. Ook heeft het concern winkelopeningen op de planning staan. De plaatsen hiervan zijn nog onbekend.
PPR ziet winst flink groeien
Gepubliceerd op 30 juli 2012 om 00:00
Reacties 0