Wakker Dier in actie tegen Jumbo-plofkip

Wakker Dier is een campagne gestart tegen de verkoop van plofkippen bij Jumbo. De organisatie doet dit in samenwerking met BN’ers Guido Weijers en Nicolette Kluijver.

De campagne zal onder andere uitgezonden worden op Radio 1 rond de uitzendingen van de Olympische Spelen. Ook maakt Wakker Dier gebruik van Facebook en Twitter. De BN’ers zeggen in de reclamespotjes klant te zijn bij Jumbo en zich te ergeren aan de verkoop van plofkip door de supermarktketen. Zowel Weijers als Kluijver zijn vegetariër en eten dus helemaal geen kip.

“Ik vind Jumbo een fijne winkel, maar wordt altijd zo ongelofelijk pissig van dat dierenleed in het vleesschap”, zegt Weijers. “Het is gewoon achterhaald om dat nog te verkopen.” Onlangs spraken supermarkten af om uiterlijk 2020 alleen nog kip met minimaal één ster van de Dierenbescherming te verkopen. Wakker Dier wil echter dat dit sneller gebeurt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!