De Britse online uitgaven zijn in de eerste helft van 2012 met dertien procent gestegen. Britse consumenten gaven in totaal 34,9 miljard pond (44,72 miljard euro) uit op het web, zo blijkt uit cijfers van de IMRG Capgemini e-Retail Sales Index.
De stijging is vooral toe te schrijven aan de Olympische Spelen, het Europees Kampioenschap voetbal en het slechte weer. Dat is te zien aan de piek in juni, toen er zes miljard pond werd uitgegeven, een stijging van dertien procent van opzichte van het jaar ervoor.
Vooral etailers in elektronica profiteerden van de sportevenementen. Zij zagen hun verkopen in juni met 35 procent toenemen. Online reisorganisaties hadden het afgelopen halfjaar juist baat bij het slechte weer in Groot Brittannië. Hun omzet kwam in juni zeventien procent hoger uit dan in 2011. Etailers in mode ondervonden juist last van het slechte weer. Zij zagen hun verkopen in mei en juni met respectievelijk negen en vier procent dalen.
Evenementen stuwen Britse e-commerce
Gepubliceerd op 30 juli 2012 om 00:00
Reacties 0