Broodpiraat is nieuwe franchiseformule voor ambulante bakker
Gepubliceerd op 29 september 2004 om 00:00
Op korte termijn wordt een nieuwe franchiseformule voor de ambulante broodhandel onder de naam De Broodpiraat gestart. De formule is opgestart door Theo Demmer, Leen Klootwijk en Jan de Graaf (oud-directeur van Bakkerij `t Stoepje) en wordt een nieuwe concurrent van de andere franchisebakker, Bakkerij `t Stoepje. De Broodpiraat begint eind september 2004 en wordt het eerste jaar vertegenwoordigd door acht franchisers op veertig Nederlandse markten. De distributie wordt vanuit Spakenburg verzorgd. Mede-directeur Leen Klootwijk levert het brood, Wouter de Graaf de koeken. Het idee is een jaar geleden tot stand gekomen, toen kooplui van `t Stoepje het niet meer eens waren over het beleid en iets anders wilden. Demmer denkt dat er naast `t Stoepje genoeg ruimte is voor nog een ambulante bakker. `Op markten mogen twee tot drie bakkers staan. Momenteel zie je alleen maar `t Stoepje. De Broodpiraat wil over een jaar wekelijks op 150 markten vertegenwoordigd zijn. `We hebben al aanvragen van ruim dertig marktmensen`, aldus Demmer.
Reacties 0