PayPal groeit in fysieke betaalwereld

PayPal rolt haar betaalmethode in 2013 uit naar meer dan zeven miljoen fysieke winkels. Dankzij een samenwerking met het Amerikaanse creditcardbedrijf Discover Financial Services krijgen meer dan vijftig miljoen actieve PayPal gebruikers in de VS een betaalkaart toegestuurd. Hiermee kunnen zij betalen in winkels die gebruik maken van het betalingsnetwerk van Discover.

Consumenten moeten de pas door de betaalterminals halen en een vier-cijferige pincode intoetsen. Winkeliers die deze betaalmogelijkheid willen bieden, hoeven geen nieuwe hardware of software aan te schaffen. Wel zijn zij PayPal een commissie verschuldigd wanneer klanten de kaart gebruiken. PayPal moet Discover daarnaast een vergoeding betalen voor het gebruik van zijn netwerk. Over de hoogte van deze vergoeding is niets bekend.

PayPal lanceerde haar betaalmethode vorig jaar in enkele fysieke winkelketens. Bij vijftien winkels, waaronder Home Depot en Office Depot, konden consumenten sindsdien met hun PayPal-betaalkaart terecht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!