PayPal rolt haar betaalmethode in 2013 uit naar meer dan zeven miljoen fysieke winkels. Dankzij een samenwerking met het Amerikaanse creditcardbedrijf Discover Financial Services krijgen meer dan vijftig miljoen actieve PayPal gebruikers in de VS een betaalkaart toegestuurd. Hiermee kunnen zij betalen in winkels die gebruik maken van het betalingsnetwerk van Discover.
Consumenten moeten de pas door de betaalterminals halen en een vier-cijferige pincode intoetsen. Winkeliers die deze betaalmogelijkheid willen bieden, hoeven geen nieuwe hardware of software aan te schaffen. Wel zijn zij PayPal een commissie verschuldigd wanneer klanten de kaart gebruiken. PayPal moet Discover daarnaast een vergoeding betalen voor het gebruik van zijn netwerk. Over de hoogte van deze vergoeding is niets bekend.
PayPal lanceerde haar betaalmethode vorig jaar in enkele fysieke winkelketens. Bij vijftien winkels, waaronder Home Depot en Office Depot, konden consumenten sindsdien met hun PayPal-betaalkaart terecht.
PayPal groeit in fysieke betaalwereld
Gepubliceerd op 28 augustus 2012 om 00:00
Reacties 0