'Unilever is Europese armoede voor'

Unilever denkt dat de Europese crisis armoede met zich mee zal brengen en gaat daarom goedkopere producten verkopen. Dat meldt Jan Zijderveld, president Europa van Unilver in een interview met het Financial Times Deutschland.

Zijderveld verwacht dat vooral in Zuid-Europa veel mensen in armoede zullen leven. “Als een Spanjaard bij het boodschappen doen gemiddeld nog maar zeventien euro uitgeeft, dan kan ik hem geen wasmiddel verkopen voor de helft van dat budget'', zegt hij.

De topman denkt dat ook met zeer lage prijzen nog winst kan worden behaald. Daarbij haalt hij lering uit de situatie in Azië. “In Indonesië verkopen wij flessen shampoo voor twee tot drie cent, en verdienen wij desondanks behoorlijk geld. Wij weten hoe dat moet, maar in Europa zijn wij het in de jaren voor de crisis verleerd.''

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!