Bristol sleutelt aan imago

Bristol heeft zijn discount-jasje van zich afgeschud en zet in op fashion. Het concept van de bestaande winkels was volgens de nieuwe directie gedateerd.

De nieuwe winkels worden daarom beter verlicht, de vloerbedekking is verdwenen, de muziek is aangezet en er wordt aan visual merchandising gedaan. Bristol heeft inmiddels negentig van de 125 filialen gerestyled en hoopt binnen anderhalf jaar ook de overige winkels van de nieuwe uistraling te voorzien.

Volgens commercieel coördinator Dick van Dijk betaalt de fikse investering zich nu al terug. “Ondanks de recessie zijn we blijven investeren. Deze periode biedt namelijk ook veel kansen voor discountformules. De restyling van onze winkels is terug te zien in de omzetontwikkeling. Bovendien winkelen klanten langer door de nieuwe uitstraling van de winkels en ligt het gemiddelde bonbedrag hoger.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!