Acht van de tien genomineerden voor de titel 'Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland' is een winkelbedrijf. Bol.com, DA Drogisten, Douglas, EMTÉ Supermarkten, Expert, IKEA, Jumbo en Miss Etam dingen mee naar de prijs, die dinsdag 25 september wordt uitgereikt. ANWB en Landal Green Parks complementeren het tiental. Alle genomineerden scoren een ruime acht.
De verkiezing is gericht op positieve klantervaringen. Volgens initiatiefnemers van de prijs, onderzoeksbureau MarketResponse en auteur Egbert Jan van Bel van het boek Kloteklanten, zijn er vijf 'gouden regels' voor klantvriendelijkheid: tijdig fouten oplossen, goede bereikbaarheid, beloftes nakomen, flexibiliteit, klanten alleen benaderen met relevante informatie. Deze vijf regels staan centraal in het onderzoek.
Voor de prijs werd aan 2.500 respondenten gevraagd naar hun klantvriendelijke ervaringen in het afgelopen jaar. Respondenten droegen zelf bedrijven aan.
Retail domineert titelstrijd 'Klantvriendelijkste bedrijf'
Gepubliceerd op 28 augustus 2012 om 00:00
Reacties 0