De belangstelling van fashion retailers in RFID barcodes neemt flinkt toe. Dit concludeert Nedap Retail uit een inventarisatie.
“Het gaat hier om zowel kleine als grote retailers, dus in de categrorie één tot tien winkels en die tot tweeduizend filialen”, vertelt Rob Schuurman, general manager bij Nedap Retail. “Wachten op artikelen en terugkomen naar de winkel is niet meer van deze tijd. Met identificatie worden fouten in de voorraad snel ontdekt en ontbrekende producten aangevuld. Dit zorgt voor een hogere beschikbaarheid van artikelen, zonder dat voorraad- en dervingskosten groeien”, aldus Schuurman.
Middels RFID barcodes kunnen retailers zo’n twaalfduizend artikelen per uur identificeren zodat snelle en nauwkeurige inventarisatie mogelijk wordt. Dit is twintig keer sneller dan de traditionele barcode die zeshonderd artikelen per uur identificeert.
Naast de identificatie groeit de belangstelling in RFID barcodes omdat deze eenvoudig te implementeren zijn, zonder veel inspanning van de retailer.
RFID barcode populairder bij fashion retailers
Gepubliceerd op 30 augustus 2012 om 00:00
Reacties 0