Mobiele zoekopdrachten leiden steeds vaker tot instore aankopen. Dat signaleert Jonathan Alferness, director van product management mobile ads bij Google. Volgens Alferness is tachtig procent van de zoekoprachten via mobiele telefoons 'impulsief' te noemen.
"De helft van deze zoekopdrachten heeft een duidelijk doel, en dat doel is vaak het doen van een aankoop", meldt hij. Uit cijfers van Google blijkt dat 65 procent van de consumenten zich via een smartphone op een aankoop oriënteert. Een kwart van de consumenten doet dat liever via een gewone pc, terwijl elf procent van de consumenten zijn research op een tablet doet.
Google probeert adverteerders momenteel te overtuigen van de waarde van mobiele telefonie. Zo gebruiken consumenten hun mobiele telefoon steeds vaker in fysieke winkels om research naar een bepaald product te doen. Smartphones fungeren daarom meer en meer als brug tussen de digitale en fysieke retail. “Smartphones bieden net dat beetje extra dat niet mogelijk was op een gewone computer. Fysieke retailers moeten de omzet dankzij smartphones goed bijhouden, en deze cijfers aan adverteerders presenteren”, aldus Alferness.
‘Smartphone verbindt online en offline retail’
Gepubliceerd op 14 september 2012 om 00:00
Reacties 0