Groupon lanceert betaalsysteem

Groupon gaat de strijd aan met PayPal door een eigen betaaldienst te introduceren. Restaurants en retailers die met Groupon samenwerken kunnen creditcardbetalingen verwerken met Groupon Payments. Zij betalen hiervoor een lager bedrag per betaling dan zij bij andere providers doen, zo meldt CNBC.

Voor betalingen via MasterCard, Visa en Discover moeten retailers 1,8 procent aan Groupon betalen, plus een vast bedrag van vijftien cent. Dit terwijl lokale winkeliers bij concurrenten als PayPal Here en Square meer dan 2,7 procent per betaling moeten afstaan.

Groupon hoopt zich door deze service te kunnen onderscheiden op de drukke markt voor kortingssites. De site lanceerde eerder dit jaar al een loyalty-programma voor klanten. Hierdoor ontvangen Groupon-gebruikers bij een bepaald besteed bedrag een extra kortingsbon. Daarnaast introduceerde de retailer een online reserveringssysteem, waardoor klanten eenvoudig een afspraak kunnen inplannen bij een aangesloten retailer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!