Groupon gaat de strijd aan met PayPal door een eigen betaaldienst te introduceren. Restaurants en retailers die met Groupon samenwerken kunnen creditcardbetalingen verwerken met Groupon Payments. Zij betalen hiervoor een lager bedrag per betaling dan zij bij andere providers doen, zo meldt CNBC.
Voor betalingen via MasterCard, Visa en Discover moeten retailers 1,8 procent aan Groupon betalen, plus een vast bedrag van vijftien cent. Dit terwijl lokale winkeliers bij concurrenten als PayPal Here en Square meer dan 2,7 procent per betaling moeten afstaan.
Groupon hoopt zich door deze service te kunnen onderscheiden op de drukke markt voor kortingssites. De site lanceerde eerder dit jaar al een loyalty-programma voor klanten. Hierdoor ontvangen Groupon-gebruikers bij een bepaald besteed bedrag een extra kortingsbon. Daarnaast introduceerde de retailer een online reserveringssysteem, waardoor klanten eenvoudig een afspraak kunnen inplannen bij een aangesloten retailer.
Groupon lanceert betaalsysteem
Gepubliceerd op 25 september 2012 om 00:00
Reacties 0