V&D komt met ophaalservice langs snelweg
Gepubliceerd op 25 september 2012 om 00:00
De winkelketen speelt met deze pilot naar eigen zeggen in op de toenemende behoefte van consumenten om online bestelde producten op een alternatieve locatie op te kunnen halen. “Inmiddels wordt een kwart van onze producten via Click&Collect besteld”, meldt e-commerce manager Noël Manning van V&D. “Nu de meeste mensen met de service bekend zijn, is de tijd rijp voor een nieuwe stap.”
Bijkomend effect van de service is dat de La Place-vestigingen meer traffic kunnen verwachten. “Het is mooi dat we de La Place-vestigingen kunnen promoten. Misschien komen mensen vervolgens wel vaker naar La Place voor een hapje of drankje”, aldus Manning.
Volgens V&D-ceo Mark McKeon verliest een retailer zijn relevantie als deze niet evolueert naar een omnichannelspeler. “In dat kader heeft Click&Collect zeker de toekomst. Klanten willen the best of both worlds, het online gemak van thuis op de bank en snel bestellen, maar ook in fysieke winkels gezellig funshoppen.”
Reacties 0