Mobiel internet gaat een significante rol spelen in de toekomst van retailers. Dat benadrukten Asos topman Nick Robertson en HSN ceo Nick Grossman op het zesde World Retail Congress, dat deze week in Londen wordt gehouden.
Online shoppen zou vooral door de jongere generatie consumenten als iets vanzelfsprekends worden gezien. “Als je aan hen vraagt hoeveel kleding ze online aanschaffen, dan is het antwoord dertig, veertig, vijftig procent”, aldus Robertston.
Grossman adviseert retailers dan ook om ‘mobiel te denken’. “Mensen zoeken alles op hun mobiel. Het is hét verkoopkanaal bij uitstek. Als je niet mobiel toegankelijk bent, verlies je het belangrijkste punt van de verbinding.” Retailers zouden de consument het beste bedienen met one-stop-shop sites, zoals Amazon en eBay. "Consumenten bezoeken niet langer vijftien tot twintig sites per keer; ze belanden op de grootste sites waar ze alles in een keer kunnen krijgen."
Volgens Stephen Sandove, ceo van de Amerikaanse luxe warenhuisketen Saks, is (mobiel) internet cruciaal voor retailers in luxegoederen. Shoppers van luxegoederen zouden op elk moment van de dag en overal toegang willen hebben tot deze producten. “Wanneer de consument de kans krijgt om via diverse kanalen te shoppen, koopt hij drie tot vier keer zoveel producten”, aldus Sandove.
‘M-commerce heeft de toekomst’
Gepubliceerd op 26 september 2012 om 00:00
Reacties 0