Ruime aflevertijd wekt onvrede

Bezorging aan huis laat nog altijd te wensen over. Driekwart van de consumenten wacht door onduidelijke informatie te lang op een pakket, monteur of installateur, zo blijkt uit onderzoek van TomTom onder 891 consumenten.

Het lange wachten ligt vooral aan het feit dat 97 procent van de Nederlandse consumenten geen exact aflevertijdstip doorkrijgt. In 73 procent van de gevallen wordt slechts aangegeven of het pakketje ’s ochtends of ’s middags wordt geleverd, iets wat door de consument als zeer negatief wordt beoordeeld.

67 procent van de ondervraagden geeft aan helemaal niet geïnformeerd te worden bij een eventuele vertraging. 22 procent van de respondenten denkt dat deze servicestandaarden door de komst van de economische crisis zijn verslechterd.

Uit het onderzoek blijkt dat consumenten het liefst een specifieke aflevertijd te horen krijgen. Doet een leverancier dit niet, dan is de consument in 69 procent van de gevallen geneigd om deze partij in de toekomst te mijden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!