‘Miss Etam klantvriendelijkste bedrijf’
Gepubliceerd op 26 september 2012 om 00:00
Bij de verkiezing is gelet op vijf 'gouden regels': tijdig fouten oplossen, goede bereikbaarheid, beloftes nakomen, flexibiliteit en klanten alleen benaderen met relevante informatie. Opvallend is dat de gemiddelde score op klantvriendelijkheid dit jaar met 7,6 iets lager ligt dan vorig jaar. Toen was de gemiddelde score nog 7,7. Die teruggang komt vooral door minder of een gebrek aan deskundig personeel.
Webwinkels worden door Nederlandse consumenten als de klantvriendelijkste branche aangemerkt met een gemiddelde score van 7,9. De online winkels doen het goed omdat zij ‘niet moeilijk doen’ als klanten willen ruilen. Daarnaast zijn zij sterk in het nakomen van beloftes die in reclame worden neergezet.
Vorige edities van de prijs werden gewonnen door Jumbo, IKEA, Landal GreenParks en DA Drogisten.
Reacties 0