M-commerce China groeit flink

De mobiele verkopen in China stijgen harder dan ooit. Uit cijfers van iResearch blijkt dat er in het tweede kwartaal voor 1,8 miljard dollar via mobiele telefoons is verkocht, een stijging van maar liefst 488 procent op jaarbasis.

M-commerce is in China goed voor 4,3 procent van de totale retailverkopen. Volgens iResearch stijgt dit aandeel in 2015 tot tien procent. Dit komt omdat steeds meer Chinese consumenten over een smartphone zullen beschikken.

Grote online spelers in China proberen ondertussen massaal marktaandeel te vergaren op de mobiele retailmarkt. Etailgigant Taobao kon in het tweede kwartaal 75,6 procent van alle mobiele verkopen in China op zijn naam zetten. De etailer steekt met kop en schouders boven concurrenten als 360buy en Tencent uit, welke respectievelijk goed zijn voor 6,2 procent en 3,9 procent van de mobiele verkopen. Het onderzoeksbureau verwacht dat deze partijen in de toekomst flink wat marktaandeel van Taobao afsnoepen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!