Bol.com wacht met spanning op de Nederlandse entree van Amazon. Bol.com managing director Daniel Ropers zegt niet bang te zijn voor de etailgigant, maar er juist naar uit te kijken. “Iedereen zit elke dag op het puntje van zijn stoel.”
Amazon lanceert volgende maand naar verwachting zijn Nederlandse site. Volgens Ropers kan de hele e-commerce branche van deze stap profiteren. “Retailers moeten nu keuzes maken. Waar liggen de kansen? Wat kunnen wij beter? Het is verstandig je niet aan te passen aan Amazon, maar juist te kijken hoe je je als bedrijf kunt onderscheiden. Retailers moeten zich realiseren dat Nederland een goed doorontwikkeld online koopland is, met ongelooflijk veel kansen voor partijen die de markt goed kennen”, aldus Ropers tijdens het ceo-debat op de Thuiswinkel Update.
Bol.com speelde al in op de komst van Amazon door zijn verkoopplatform open te zetten voor derden. De retailer hoopt zo een streepje voor te hebben op de 'marketplace' van Amazon. Ropers meldt dat er veel animo is voor het verkopersplatform. “Het gaat niet om honderden partijen die zich bij ons hebben aangesloten. Het zijn er veel meer.”
Of bol.com in de toekomst afhaalpunten bij Albert Heijn gaat openen, blijft onduidelijk.”Natuurlijk is de koppeling met de supermarkten van Albert Heijn een logische, maar daar zijn we nu niet concreet mee bezig. Of en hoe we het gaan doen weet ik nog niet”, zegt Ropers.
Bol.com blij met komst Amazon
Gepubliceerd op 28 september 2012 om 00:00
Reacties 0