Unilever scoort met buitendienst

De buitendienst van Unilever functioneert beter dan die van andere A-merkfabrikanten in Nederland. Unilever won de overall-prijs bij het jaarlijkse Field Service onderzoek van Integron, dat werd uitgevoerd in opdracht van Distrifood.

In drogmetica kwam de fabrikant als beste uit de bus. In andere categorieën stond Unilever op de derde en vierde plek. Ook H.J. Heinz, Heineken, Coca-Cola, Mars Nederland en McComick wonnen prijzen voor hun buitendienst.

Het onderzoek laat daarnaast zien dat de supermarkten van Albert Heijn de buitendienst het best beoordelen. Respondenten gaven de dienst gemiddeld een 7,71. Supercoop werd beoordeeld met een 7,65, gevolgd door Coop met een 7,62. De buitendienst van AH XL werd het minst goed beoordeeld. De formule kreeg een 7,37 van zijn supermarkten.

Integron nam in totaal 57 buitendiensten onder de loep. Daaruit blijkt dat 42 procent van de buitendiensten hoger scoort dan in 2011. Opvallend is dat 56 procent van de buitendiensten minder goed wordt beoordeeld dan vorig jaar, terwijl deze scoredaling in 2011 slechts 28 procent was.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!