H&M start nieuwe formule

Hennes & Mauritz komt begin volgend jaar met een nieuwe modeketen. De formule gaat alleen de kleding verkopen van H&M's nieuwe label &Other Stories.

&Other Stories gaat iets duurdere kleding verkopen, 'maar wel van een betere kwaliteit', meldt het Zweedse modeconcern donderdag.

De modeverkoper maakte donderdag ook zijn winstcijfers over het derde kwartaal bekend. Van juni tot en met augustus boekte H&M een procent meer winst dan in dezelfde periode een jaar eerder. De winstgroei is veel lager dan in het voorgaande kwartaal, toen dankzij de populaire voorjaarscollectie nog bijna een kwart winstgroei werd geboekt.

De nettowinst kwam uit op 3,6 miljard Zweedse kroon (425 miljoen euro). De omzet steeg iets harder, met 6,5 procent naar 33,6 miljard kroon. H&M wijt de mindere resultaten aan de Europese schuldencrisis. Concurrent Inditex realiseerde in Europa met 44 procent juist een flinke omzetgroei.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!