‘Kledingwinkels laten rijke 50-plus vrouwen links liggen’

Kledingwinkels moeten zich veel bewuster zijn dat rijke 50-plus vrouwen één van de belangrijkste klantengroepen vormen. Uit onderzoek van GfK blijkt dat deze doelgroep vaak onterecht wordt vergeten. “Vrouwen in de leeftijd van 50-plus waren vorig jaar verantwoordelijk voor ruim vijftig procent van alle aankopen in vrouwenkleding”, zegt GfK-onderzoeker Lianne van de Wijst in het AD.

Volgens Van de Wist hebben veel modeketens juist een veel jongere doelgroep voor ogen, en laten zij omzet liggen. Zij vindt het vreemd dat winkels als H&M, Esprit en Zara zich niet richten op de vrouw op leeftijd. “Ze zijn rijker en bereid geld uit te geven. Het is een goudmijn om aan te boren.”

Met de juiste marketingtrucs is aan de deze vrouwen veel geld te verdienen. Winkels moeten dan wel een aantal punten oppakken. Zo willen vrouwen van vijftig jaar en ouder liever niet als zodaig worden aangesproken. Ook hecht de vrouwelijke 50-plusser er waarde aan om netjes begroet te worden en stelt zij eerlijkheid, service en net personeel op prijs.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!