Douwe Egberts wil in Amsterdam het DE Experience Center voor consumenten openen. Dat schrijft Marketing Tribune online. In interactieve ervaringsruimtes moeten bezoekers het in 1753 opgerichte koffiemerk letterlijk kunnen ‘ondergaan’.
Volgens Douwe Egberts-topman Michiel Herkemij zal de liefde die de makers wereldwijd voor hun producten voelen op de bezoekers worden overgedragen. “We hebben een enorme historie op het gebied van koffie en thee. Deze willen we graag laten zien.” Ook kunnen consumenten hun eigen melange samenstellen om thuis te zetten.
Voor de zakelijke markt heeft Douwe Egberts al een Experience Center naast de koffiebranderij in Utrecht. Belangstellenden uit de horeca en andere zakelijke afnemers kunnen hier informatie inwinnen over het productieproces en het belang van duurzaamheid. “Al onze automaten staan hier opgesteld en al onze rijke koffiemelanges zijn hier uiteraard te proeven”, aldus Herkemij.
Voor het Experience Center is Douwe Egberts op zoek naar een historisch pand met voldoende ruimte, dat goed bereikbaar is. Het hoofdkantoor van het koffiemerk is al van Utrecht naar Amsterdam verhuisd en bevindt zich naast het Centraal Station. Het Experience Center moet in 2013 zijn deuren openen.
Douwe Egberts wil Experience Center
Gepubliceerd op 29 oktober 2012 om 00:00
Reacties 0