Prijsverschil huismerk loopt op tot 32 procent

Het prijsverschil tussen huismerken van verschillende supermarkten loopt op tot 32 procent. Dat blijkt uit een prijspeiling van de Consumentenbond. Het grootste verschil in de prijzen van eigen merk-producten ligt tussen de discounters Aldi en Lidl en supermarktketen Coop.

Het verschil in prijzen van A-merken in goedkope en dure supermarkten is met tien procent een stuk kleiner, zo blijkt uit de cijfers. Wel zijn huismerken gemiddeld 24 procent goedkoper dan A-merken. Supermarktketen Nettorama heeft met Perfekt het goedkoopste huismerk. Bij Poiesz, daarentegen, zijn deze producten twintig procent duurder. Ook blijkt dat Markant producten bij Coop gemiddeld zestien procent duurder zijn dan bij Vomar.

In vergelijking met de prijsvergelijking van 2011 zijn er kleine verschuivingen te zien. Het prijsverschil tussen de supermarktketens die Perfekt verkopen is licht gedaald en de prijzen van A-merken liggen iets dichter bij elkaar dan in 2011. Voor de peiling zijn 14 duizend prijzen van driehonderd producten in 66 winkels van negentien supermarktketens onderzocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!