Xenos wijzigt huisstijl

Xenos heeft haar huisstijl aangepast. Het logo, de winkels en communicatie-uitingen als de folder en de nieuwsbrief krijgen een nieuw uiterlijk. De winkelketen was volgens een woordvoerster ‘klaar met het oude grijs en wilde verfrissen’. “We willen meegaan met de tijd en toch herkenbaar blijven.”

De verandering zit hem vooral in het gebruik van de kleur rubine red. Het logo is bijvoorbeeld vrijwel hetzelfde gebleven. De herkenbare gele letters zijn onveranderd maar het grijs van de omlijning heeft plaatsgemaakt voor 'de vrouwvriendelijke rode kleur'. Op de website werd de stijl al gebruikt sinds dat deze in december 2011 werd vernieuwd.

Nieuw is het beeldmerk dat is geïntroduceerd: een stempel met de zes kernwaardes van Xenos; Trendy, voordelig, decortief, verrassend, praktisch en lekker. 'De nieuwe slogan in het beeldmerk ‘101% Xenos’ staat voor honderd procent Xenos, met een knipoog naar meer', aldus de winkelketen in een persbericht.

De nieuwe look-and-feel is ook doorvertaald naar de winkelinrichting. In bestaande winkels wordt de nieuwe stijl gefaseerd doorgevoerd. Zo worden stellingen, vloeren en de wand achter de kassa aangepast aan de nieuwe huisstijl. De kleur rubine red en nieuwe visuals moet voor een warmere en sfeervolle uitstraling zorgen.

Xenos telt in Nederland en Duitsland meer dan 210 winkels. Het in 1973 als kruideniersformule opgerichte bedrijf is onderdeel van de Blokker Holding.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!