Mobiele shopper prefereert tablet

Consumenten verkiezen een tablet boven een smartphone wanneer zij een product online opzoeken. Volgens onderzoek van Google UK in opdracht van het British Retail Consortium zullen tablets in de toekomst zelfs vaker worden gebruikt dan mobieltjes.

Tablets zijn nu al goed voor 42 procent van de mobiele zoekopdrachten binnen het retailsegment, een stijging van twee procent ten opzichte van drie maanden geleden. “Consumenten zijn veel vaker in het bezit van een smartphone”, zegt Stephen Robertson van het British Retail Consortium. “Toch ligt het aantal mobiele zoekopdrachten via tablets al op meer dan veertig procent. Dat wijst erop dat men graag thuis op de bank of onderweg shopt."

Het totale aantal zoekopdrachten steeg in Engeland afgelopen zomer met acht procent, zo blijkt uit cijfers van Google. Eten & Drinken was tijdens die periode de snelst groeiende rubriek, met een stijging van 144 procent. “Dat laat zien dat men nieuwe technologie meer inzet voor de dagelijkse boodschappen", luidde de reactie van Google.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!