Mango denkt aan onbemande afhaalpunten

Mango heeft externe afhaalpunten voor webshoppers hoog op de agenda staan. Daarover schrijft Twinklemagazine.nl naar aanleiding van uitspraken van e-commerce manager Roger Grael op het congres Logistiek & E-commerce. De keten wil met de afhaalpunten inspelen op de behoeftes van de werkende vrouw, die niet vaak thuis is om het pakketje in ontvangst de nemen.

Consumenten kunnen er momenteel al voor kiezen om hun online bestelling in de winkels van Mango af te halen. Grael wil echter dat de klant nog meer opties krijgt. Hij denkt daarbij bijvoorbeeld aan onbemande packstations (kluisjeswanden).

De keten heeft webwinkels in veertien talen en verzendt alle bestellingen vanuit zijn magazijn in Barcelona naar klanten. Voordeel van zo’n centraal warenhuis is dat je alle klanten uit alle windstreken hetzelfde kan aanbieden, aldus Grael.

De supply chain in Barcelona maakt het echter wel onmogelijk om klanten in de toekomst same-day delivery te bieden, een service waarmee veel retailers nu aan de slag gaan. “Maar we weten dat onze klanten tevreden zijn met onze huidige dienstverlening. Mochten hun eisen veranderen, dan zullen we kijken of we zaken anders moeten aanpakken. We zouden inderdaad online kunnen laten bestellen uit winkelvoorraden, maar daar zijn nu geen concrete plannen voor.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!