Facebook haalt Collections van de markt

Facebook zet Collections, zijn feature voor e-commerce voorlopig in de ijskast. Het sociale netwerk lanceerde de tool eerder deze maand, maar besloot het van de markt te halen om het product te optimaliseren.

Collections is ontworpen als platform voor retailers om hun producten aan Facebookgebruikers te tonen. Afbeeldingen van een product zijn voorzien van een ‘Like’, ‘Want’ of ‘Collect’ button. Consumenten kunnen op deze buttons klikken om het product te kopen, of aan een van hun digitale prikborden toe te voegen.

Facebook Collections wordt ook wel gezien als een concurrent van het digitale prikbord Pinterest. De shopper kan net als op Pinterest meerdere ‘Collections' (prikborden) aanmaken. Daarbij valt te denken aan thema's als mode, wonen of sport. De shopper kan vervolgens aangeven op welk prikbord het bewaarde item geplaatst moet worden.
Retailers als Pottery Barn, Victoria’s Secret en Neiman Marcus maakten al gebruik van de nieuwe tool, die tot dusver gratis was voor retailers. Toch heeft Facebook besloten het product voorlopig van de markt te halen. “We hebben de eerste test met Collections afgerond en analyseren nu de data om het product te verbeteren”, aldus een woordvoerster van Facebook. “We pauzeren producttesten wel vaker om zo tot een beter eindresultaat te komen.”

.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!