Facebook haalt Collections van de markt
Gepubliceerd op 31 oktober 2012 om 00:00
Collections is ontworpen als platform voor retailers om hun producten aan Facebookgebruikers te tonen. Afbeeldingen van een product zijn voorzien van een ‘Like’, ‘Want’ of ‘Collect’ button. Consumenten kunnen op deze buttons klikken om het product te kopen, of aan een van hun digitale prikborden toe te voegen.
Facebook Collections wordt ook wel gezien als een concurrent van het digitale prikbord Pinterest. De shopper kan net als op Pinterest meerdere ‘Collections' (prikborden) aanmaken. Daarbij valt te denken aan thema's als mode, wonen of sport. De shopper kan vervolgens aangeven op welk prikbord het bewaarde item geplaatst moet worden.
Retailers als Pottery Barn, Victoria’s Secret en Neiman Marcus maakten al gebruik van de nieuwe tool, die tot dusver gratis was voor retailers. Toch heeft Facebook besloten het product voorlopig van de markt te halen. “We hebben de eerste test met Collections afgerond en analyseren nu de data om het product te verbeteren”, aldus een woordvoerster van Facebook. “We pauzeren producttesten wel vaker om zo tot een beter eindresultaat te komen.”
.
Reacties 0