Marks & Spencer wil weer een belangrijke speler worden op het vasteland van Europa. De keten lanceert op 19 november een Belgische webwinkel. Daarnaast staan er dit financiële boekjaar lokale webshops voor Duitsland, Spanje en Oostenrijk op de planning.
De Britse keten heeft momenteel alleen webshops in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Frankrijk. Met uitbreiding over de rest van Europa hoopt ceo Marc Bolland uit te groeien tot een’ vooraanstaande internationale multi-channel retailer’.
Belgische consumenten konden voorheen al terecht op de internationale site van Marks & Spencer. Volgens de retailer was dat zo’n groot succes dat het hoog tijd was voor een lokale webshop. België zou tot de best presterende landen van de keten behoren. Bovendien trekt de online markt in België aan, zo meent directeur multichannel en e-commerce Laura Wade-Gery. “De markt voor online winkelen groeit in België, met een verkoopcijfer dat dit jaar naar verwachting boven de een miljard euro zal uitkomen.” Wade-Gery gaf eerder dit jaar al aan ‘gas te willen geven op e-commerce’.
M&S sloot door slechte resultaten in 2001 haar fysieke winkels op het Europese vasteland. Onder leiding van de Nederlander Marc Bolland werkt de keten hard aan een terugkeer in Europa. Het bedrijf heeft momenteel 730 winkels in het Verenigd Koninkrijk en 390 winkels in Europa, Azië en het Midden-Oosten.
Marks & Spencer rolt online Europees uit
Gepubliceerd op 31 oktober 2012 om 00:00
Reacties 0