‘Smartphone speelt grote rol tijdens kerstaankopen’

De Britse retail boekt tijdens de kerstperiode een mobiele omzet van 1 miljard pond. Dat blijkt uit een raming van Deloitte. Smartphones zouden bovendien een grote invloed hebben op de aankopen die in de winkel worden gedaan. Consumenten zoeken op hun smartphone bijvoorbeeld naar productinformatie, reviews en prijsvergelijkingen. Het accountancybureau verwacht dat het mobiele apparaat uiteindelijk bijdraagt aan een omzet van 3,5 miljard pond. Dat is tien procent van de totale retailomzet.

Deloitte verwacht ook dat consumenten er vaker voor kiezen om een bestelling in de fysieke winkel af te halen.  Het bureau adviseert retailers dan ook om hierop in te springen. “Retailers zonder flexibele ophaalmogelijkheden en mobiele diensten, slagen er niet in om tegemoet te komen aan basale consumentenverwachtingen.”

Het bureau voorspelt dat smartphones in 2016 bij achttien procent van alle aankopen een rol spelen, goed voor een bedrag van 43 miljard pond. Volgens Deloitte is ook voor tablets een belangrijke rol weggelegd. Tablets hebben een minder groot marktaandeel in m-commerce, maar spelen bij het aankoopproces een grotere rol dan smartphones. De tablet is dit jaar een populair kerstcadeau, waardoor de invloed van tablets in 2013 alleen nog maar groter zal worden, verwacht de accountant.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!