'Samenwerking in ketens moet beter'

De samenwerking in ketens moet op een hoger niveau komen te liggen, willen winkels deze moeilijke tijd goed doorkomen. Dat zegt Dirk Mulder, sectormanager handel bij ING in het novembernummer van RetailTrends.

“Als je elkaar goed weet te vinden, elkaar wat gunt en vertrouwt, kom je beter uit de dip”, denkt Mulder. “Dan sta je er met je bedrijf beter voor op het moment dat de consument weer zachtjes aan de portemonnee trekt.” Daar boven acht hij een heldere en consistente keuze van doelgroep en juiste afstemming van assortiment, winkelomgeving, locatie en personeel het aller belangrijkst om in deze tijd van crisis te overleven.

Hij erkent dat veel ondernemingen in de retail moeilijke tijden hebben en verwacht dat het aantal faillissementen zal oplopen. Maar volgens hem geeft de consument ook nu nog voldoende kansen om te ondernemen. “De consument die de hand op de knip houdt, vanwege teruglopende koopkracht is een zeer belangrijke factor in deze krimp. Maar het is natuurlijk niet zo dat de consument helemaal niets meer uitgeeft. Ga dat bij jezelf maar eens na. We blijven kleding en schoenen kopen en voor de iPad mini staan zelfs mensen in de regen in de rij.”

Lees het hele artikel met Dirk Mulder en Ruud van Dusschoten, directeur grootbedrijf en instellingen van ING Nederland, in RetailTrends nummer 11. Klik hier voor een (proef)abonnement op RetailTrends. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!