‘Cyber Monday succesvolste ooit’

Amerikaanse online retailers hebben de maandag na Thanksgiving fors meer omzet geboekt dan een jaar eerder. Dat schrijft InternetRetailer naar aanleiding van cijfers van IT-bedrijf IBM en Adobe Systems.

Volgens IBM steeg de omzet van zijn cliënten op de zogeheten Cyber Monday met 30,3 procent ten opzichte van een jaar eerder. Cliënten van Adobe boekten een omzetstijging van zeventien procent. Online retailers boekten gezamenlijk een omzet van 1,98 miljard dollar, schat Adobe. Beide bedrijven laten verschillende cijfers over Cyber Monday zien. Ze zijn het er echter wel over eens dat afgelopen maandag de meest succesvolle dag ooit was voor de online branche.

Cyber Monday dankt zijn naam aan het grote aantal online bestellingen dat op die dag wordt geplaatst. De dag wordt door consumenten en retailers gezien als de opening van het kerstseizoen.

Ook in Europa lijkt het een begrip te worden, al wordt Thanksgiving hier niet gevierd. De Europese online verkopen stegen afgelopen maandag met acht procent. “Het effect van Cyber Monday verspreidt zich langzaamaan over de rest van de wereld”, aldus Tamara Gaffney, senior marketing manager bij Adobe. “Dit komt vooral omdat Amerikaanse retailers hun promoties ook in de rest van de wereld aanbieden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!