‘Traditionele merken zijn onmisbaar’

Consumenten zijn er nog niet klaar voor om traditionele merken te missen. Online shoppen mag dan hoogtij vieren, consumenten hechten nog steeds veel waarde aan de fysieke winkelstraat. Dat blijkt uit onderzoek van European Institute for Brand Management (EURIB) onder duizend consumenten.

EURIB stelde een top honderd van onmisbare merken samen. Hieruit blijkt dat consumenten HEMA, Albert Heijn en Kruidvat absoluut niet willen missen. Volgens EURIB laat dit zien dat het einde van de bakstenen winkel nog lang niet in zicht is. De onderzoekers raden fysieke retailers aan om vanuit hun vertrouwenspositie verder te werken aan online verkopen.

Consumenten hechten daarnaast veel waarde aan Nederlandse merken. In de top honderd staan 73 merken die van Nederlandse origine zijn. Het onderzoek laat ook zien dat retailmerken bij vrouwen beter scoren dan bij mannen. Vrouwen hebben acht retailmerken in hun top tien staan, terwijl dat er bij mannen zes zijn. Mannen hechten vooral waarde aan de merken Michelin, Grolsch, Intel, Mercedes, Audi en BMW. Vrouwen vinden de merken H&M, Xenos, Miss Etam, Action, Dove, Zeeman en Kruidvat belangrijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!