Duurzaamheid belangrijker voor jongeren

Jongeren hechten steeds meer waarde aan duurzame merken, maar weten vaak niet waar de term ‘duurzaam’ precies voor staat. Uit een onderzoek van Rank A Brand blijkt dat 56 procent van de jongeren tussen de achttien en 25 jaar het belangrijk vindt om duurzame merken te kopen.

Over de term duurzaam lopen de opvattingen echter behoorlijk uiteen. 45 procent van de respondenten denkt bij duurzaamheid aan merken die op een milieuvriendelijke en eerlijke wijze gemaakt worden. Dertig procent van de consumenten denkt dat het merk producten verkoopt die langer mee gaan en zestien procent van de respondenten denkt dat het merk financieel gezond is tijdens de economische crisis.

"Het is goed om te zien dat het thema duurzaamheid zo breed leeft onder jongeren”, aldus Niels Oskam, oprichter van Rank a Brand. “Wel is er nog veel werk te doen om dit te verzilveren in duurzaam handelen. We zullen ons blijven inspannen om onze duurzame ranglijsten bij deze doelgroep onder de aandacht te brengen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!