Thuiswinkel.org wil dat banken snel een mobiele variant op iDEAL ontwikkelen. Dit naar aanleiding van de m-commerce monitor van de branchevereniging waaruit blijkt dat mobiel groeit, terwijl er ‘geen bevredigende mobiele betaalmethode' voorhanden is volgens Paul Alfen van Thuiswinkel.org.
In de eerste helft van 2012 bestelden 1,5 miljoen consumenten een product of dienst op internet met een smartphone of tablet, blijkt uit de cijfers van de branchevereniging voor webwinkels. In de eerste helft van 2011 waren dit er nog 740.000. Het aantal mobiele kopers is daarmee in het eerste half jaar van 2012 verdubbeld ten opzichte van het jaar daarvoor.
Via mobiel worden vooral kleine bestellingen gedaan. Voor kleinere bedragen zullen consumenten minder snel een creditcard gebruiken. Volgens Alfen, beleidsadviseur betalingsverkeer bij de branchevereniging, zou Mobiel iDEAL dan een goede betaaloplossing zijn.
“Ook gezien de positie en het marktaandeel van iDEAL in Nederland is het bijzonder wenselijk om snel een betrouwbaar en gebruiksvriendelijk platform voor mobiele betalingen te introduceren”, zegt Alfen. “Dit zal tot meer conversie en omzet leiden, en is ook belangrijk om het vertrouwen van consumenten in online betalen te continueren.”
'Mobiele variant op iDEAL nodig'
Gepubliceerd op 29 november 2012 om 00:00
Reacties 0