De tweedehandswinkelketen Troc.com wil meer winkels openen in binnensteden. Het Franse concern denkt daarom na over een city-concept. Dat zegt algemeen directeur Pierre Boseret van Troc.com Benelux in het decembernummer van RetailTrends. “Daarin willen we ons bijvoorbeeld focussen op een productgroep als gebruikte consumentenelectronica.”
Boseret ziet voldoende kansen, omdat de huren volgens hem dalen door de oplopende winkelleegstand. Het bedrijf vestigde zich tot nu toe vooral buiten de binnensteden, onder meer omdat er in de grote steden maar weinig ruimte is voor de grote Troc-winkels. Een gemiddelde vestiging heeft een oppervlakte van duizend tot tweeduizend winkels.
In de Benelux telt Troc.com inmiddels 32 winkels, waarvan de eerste Nederlandse in september werd geopend. Daar blijft het niet bij. “Wij geloven dat er in Nederland ruimte is voor zeker vijftig winkels”, meldt Broset ambitieus. Wanneer dat aantal bereikt moet zijn, laat hij in het midden. Wel zegt hij dat er momenteel wordt gekeken naar locaties in Hilversum en Almere.
Troc.com werd in 1987 opgericht als Troc de I’lle door de Fransman Jean-Pierre Boudier. Nu telt het zo’n tweehonderd vestigingen in Frankrijk, Spanje, Zwitserland, Duitsland, België, Luxemburg en sinds september ook in Nederland. Het concept is een soort mix tussen de traditionele kringloopwinkel en een online marktplaats.
Lees het hele artikel over het Troc.com in het decembernummer van RetailTrends. Klik hier voor een (proef)abonnement op RetailTrends. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.
Reacties 0