De economische crisis zorgt ervoor dat Nederlandse consumenten hun producten vaker in de uitverkoop kopen. Dat constateert Batavia Stad Fashion Outlet in zijn jaarlijkse sale-onderzoek onder meer dan duizend consumenten.
28 procent van de consumenten zou momenteel vaker een product kopen waar korting op zit. 69 procent van deze consumenten doet dat omdat zij minder te besteden hebben. 56 procent van de consumenten geeft aan het vooral heel leuk te vinden om iets in de uitverkoop te scoren. 92 procent van de vrouwen geeft aan behoorlijk wat over te hebben voor een goede korting. Bij mannen ligt dat percentage op tachtig procent. Meer dan een kwart van de mannen dingt graag af voor een goede korting.
Volgens het onderzoek van Batavia is het niet zo gek dat consumenten op een hoge korting mikken. Een goede korting zorgt bij veel Nederlanders voor een vrolijk en gelukkig gevoel. De uitverkoop kan echter ook voor flink veel irritatie zorgen. 45 procent van de Nederlanders stoort zich aan de drukte tijdens de sale. 23 procent van de consumenten mijdt de stad liever als de uitverkoop aan de gang is.
Consument wacht liever op uitverkoop
Gepubliceerd op 27 december 2012 om 00:00
Reacties 0