Nederlander zeer actief op social media

Nederland scoort in de Europese Unie hoog met zijn social media-gebruik. Dat blijkt uit het rapport ‘Internet access en use in 2012’ door Eurostat. Zeventig procent van de Nederlanders maakt gebruik van sites als Facebook, LinkedIn of Twitter. Alleen in Montenegro (77 procent), Portugal en Litouwen ligt dat percentage hoger.

In Nederland is niet alleen het gebruik van sociale media het hoogst, Nederlanders hebben ook het meeste toegang tot het internet. Zo heeft 94 procent van de Nederlanders momenteel toegang tot een internetverbinding. Luxemburg, Zweden en Denemarken volgen met 93 en 92 procent. Het aantal internetters met een eigen website of blog ligt bij ons op zeventien procent, het hoogste percentage in de EU.

Nederlanders gaan relatief weinig het web op om nieuws te lezen, zo blijkt uit het rapport. Ook de toegang tot breedbandinternet blijft achter ten opzichte van de rest van de EU. 83 procent van de Nederlanders heeft breedband tot zijn beschikking. In Zweden ligt dat percentage op 87 procent, gevolgd door Denemarken en Finland (85 procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!