Minder vuurwerk verkocht

Minder consumenten kopen dit jaar vuurwerk. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy onder 1600 Nederlandse consumenten. Het onderzoeksbureau voorspelt dat 22,5 procent van de Nederlanders dit jaar vuurwerk gaat kopen, een daling van negen procent ten opzichte van vorig jaar.

De besteding van de mensen die wel vuurwerk kopen, blijft met gemiddeld zestig euro ongeveer gelijk aan voorgaande jaren. Deze mensen kopen hun rotjes en vuurpijlen het meest bij een vuurwerkspecialist. 39 procent doet dat daar. De grootste stijging in aantal vuurwerkklanten is te zien bij bouwmarkten. Daar deed vorig jaar twaalf procent van de mensen zijn aankopen, dit jaar is dat ongeveer vijftien procent.

Waar er in 2011 nog een verdubbeling van de vuurwerkverkoop via internet te zien was, stagneert deze dit jaar. Ongeveer zeven procent van het vuurwerk wordt via internet gekocht. De gemiddelde besteding blijft ook ruwweg gelijk, al blijft deze met 65 euro iets hoger dan in het fysieke kanaal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!