Formulestrategie Kwalitaria heroverwogen

De formulestrategie van Kwalitaria gaat mogelijk op de schop. Formulehuis franchise friendly concepts (ffc)  houdt het concept van de snackbarketen tegen het licht, omdat de vestigingen van franchisenemers te veel van elkaar verschillen. Dat zegt directeur Bas Holshuijsen in Out.of.Home Shops.

“Met name het eenduidig voeren van Kwalitaria XL is een flinke uitdaging gebleken, omdat die worden gerund door franchisenemers die lokaal met eigen producten successen hebben”, legt Holshuijsen de noodzaak van heroriëntatie uit. “Als je bijvoorbeeld Kwalitaria in Best vergelijkt met de nieuwste winkel in Amersfoort, dan zie je twee totaal verschillende vestigingen, maar die dragen wél allebei het label Kwalitaria XL.”

Anderzijds erkent Holshuijsen het belang van de proactieve topondernemers die voor de groei van het aantal Kwalitaria-vestigingen zorgen. “Dat kan inderdaad lastig zijn. Het antwoord is simpel: dan moet je niet iedereen aan laten sluiten. Ik wil dat een ondernemer heel bewust kiest voor franchising bij ffc.”

Vooralsnog blijven de concepten Kwalitaria XL en Kwalitaria to go in stand, maar Holshuijsen sluit niet uit dat dit verandert. Ook de lunchroomformule Cookers van ffc blijft voorlopig bestaan. Eerder werd nog gemeld dat deze tot Kwalitaria XL zou worden omgebouwd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!