Zes zenders boycotten alcoholreclame

Nederlandse radio- en televisiezenders voor jongeren mogen in het nieuwe jaar geen reclame voor alcohol meer uitzenden. De Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA) heeft dit verbod opgelegd aan drie televisiezenders en drie radiozenders.

Bij televisie gaat het om Disney Channel, Disney XD en TeenNick. Bij de radio geldt het verbod voor SLAM!FM, Wild FM Hitradio en Megastad Rotterdam. Zij zouden allemaal meer dan 25 procent minderjarigen bereiken.

Volgens de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) biedt het verbod duidelijkheid aan zowel adverteerder als zender. “We kiezen er al jaren voor om onze marketing niet te richten op 18-minners”, zegt Peter de Wolf, directeur van STIVA. “Bij verantwoorde alcoholconsumptie hoort ook verantwoorde marketing. De maatregel biedt duidelijkheid aan alle betrokken partijen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!