‘Nieuwe technologieën verbinden winkelwerelden’

Retailers zijn dit jaar meer dan ooit genoodzaakt om multichannelmarketing binnen hun formule te stroomlijnen en te integreren. Dat voorspelt TCC, dienstverlener in klantloyaliteit- en marketingprogramma’s voor meer dan 250 winkelketens wereldwijd.

“Om te overleven zal de detailhandel zijn online en offline marketingprogramma's op elkaar moeten gaan afstemmen, zodat consumenten via meerdere kanalen bereikt worden”, meent head of sales Raymond Moll van TCC Noord-Europa. Volgens hem bieden nieuwe technologieën ‘interessante mogelijkheden’ om het gat tussen deze beide winkelwerelden te helpen dichten.”

Ondanks de groeiende populariteit van online winkelen blijven fysieke winkels een vooraanstaande rol spelen, verwacht TCC. De dienstverlener voorspelt dat de fysieke winkelomgeving steeds meer plaats zal inruimen voor interactiviteit en entertainment. Ook ‘click and collect’ - online bestellen en afhalen in de winkel - zal een vlucht nemen, vermoedt TCC. “Deze manier van winkelen gaat een steeds grotere rol spelen en groeit in 2013 uit tot een essentiële link tussen de fysieke en de online winkelomgeving. Op deze manier kan de detailhandel niet alleen bestedingen van multichannelklanten naar zich toe halen en fysieke winkelactiva rendabel inzetten, maar ook waardevolle inzichten krijgen.”

Verder verwacht de dienstverlener dat retailers steeds meer virtuele technologieën toe zullen passen in hun winkels, vooral omdat de consument tijdens het winkelen steeds vaker gebruik maakt van smartphones en social media. Applicaties als 'augmented reality-apps’, die beelden in de echte wereld herkennen en in realtime bijpassende digitale afbeeldingen leveren, zullen in 2013 steeds vaker worden gebruikt door winkels, verwacht TCC.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!